Fodboldformand

Fodbold Formandens funktion er at koordinerende i forhold til foreningens fodbold afdeling, denne har direkte ansvar for opgaver, der er beskrevet i denne funktionsbeskrivelse.

Generelt

Fodbold Formanden skal som den øvrige bestyrelse::

  • til stadighed være bekendt med foreningens overordnede mål, fysiske og økonomiske rammer, og arbejde konstruktivt ud fra disse.
  • sikre kontinuerlig information til den øvrige bestyrelse om aktuelle emner.
  • via arbejdet tilskynde medlemmer og forældre til aktivt at tage del i ansvaret for foreningens virke - herunder motivere til aktiv deltagelse i nærmere beskrevne opgaver.
  • deltage i bestyrelsens møder.
  • udover den konkrete post, deltage aktivt i de øvrige gøremål der ligger i bestyrelsesarbejdet.
  • arbejde på nye tiltag for såvel det konkrete ansvarsområde, som for foreningen som helhed.


Udførende

Fodbold Formanden har det overordnede ansvar for foreningens aktiviteter i fodbold afdelingen, og vil være foreningens kontaktperson i denne afdeling.
Personen har således ansvaret for:

  • At holde sig ajour med stævner og andre aktiviteter i eksterne organisationer og eksterne klubber, (DGI, JBU o.a.)
  • At der sikres information til Silkeborg Kommune, kridtmester, skolens pedel og klubhuset om planlagte turneringstider og aktiviteter i øvrigt.
  • At der sikres information til Silkeborg Kommune omkring brug af fodboldbanerne i Grauballe – tiderne skal reserveres hos Silkeborg Kommune.
  • Ansvarlig for alt materiel er intakt såvel ved sæsonstart som løbende herunder bla. net, bolde, drikkedunke, redskaber mv.
  • At der sikres information til sponsor afdelingen, angående ønsker om fornyelse af beklædning og materiel.
  • At deltage i møder som er tilhørende fodbold afdelingen.
  • At påse at foreningens aktiviteter til enhver tid lever op til målsætningen.
  • At udvikle og sikre velkvalificerede frivillige trænere til samtlige fodbold hold i klubben.


Administrativt

Fodboldformandens har følgende administrative pligter:

  • At der udarbejdes kontrakter på alle frivillige trænere & hjælpetrænere.
  • At der udfyldes børneattester på alle frivillige trænere & hjælpetrænere (inden sæson start).
  • At der løbende informeres om afdelingen til dagspressen, Grauballe Nyt og GUGF´s hjemmeside.
  • At der løbende informeres til trænerne om nye tiltag – generelt træner pleje.
  • At der udarbejdes holdlister til kassereren ved sæson start (er uddelegeret til udvalgsmedlem)
  • At der udleveres girokort (er uddelegeret til udvalgsmedlem)
  • Ansvarlig for dommere til hjemmekampe i DGI turneringen (er uddelegeret til udvalgsmedlem)
  • At bestyrelsens årsplan respekteres for så vidt angår de emner der skal drøftes på bestyrelsens møder samt aktiviteter der skal iværksættes.
  • At aktuelle emner og forespørgsler drøftes i bestyrelsen.
  • At funktionsbeskrivelser og årsplaner revideres 2 gange årligt.
  • Ved evt. nyindtrædelse på posten, at sætte det nye bestyrelsesmedlem ind i opgaverne.
  • At iværksætte "redningsaktioner" såfremt der opstår forfald på de øvrige poster i bestyrelsen.

 

Øvrigt

Fodbold formanden skal holdes orienteret om og/eller holde sig orienteret om andre forhold med betydning for foreningens virke.